17 września 2014 roku
poczta
zaloguj się
 
Poczet Lekarzy
medycyna praktyczna dla pacjentów

Dermatolog Opole

Parametry wyszukiwania:

Profile lekarzy i opisy placówek medycznych są całkowicie bezpłatne
 Wszyscy  A B C Ć Č D E F G H I J K L Ł M N O P Q R S Ś T U V W Y Z Ź Ż

Wyniki wyszukiwania

Poczet Lekarzy zawiera wyłącznie wizytówki stworzone przez lekarzy. Jesteś lekarzem i nie ma Cię w bazie: stwórz wizytówkę!

Przeczytaj też

  • Wybór metody zamykania naczyń krwionośnych w trądziku różowatym
    Przy trądziku różowatym co wybrać: zamykanie naczyń krwionośnych na nosie igłą czy laserem? Co jest bardziej skuteczne?
    Więcej

    Pytanie nadesłane do redakcji

    Przy trądziku różowatym co wybrać: zamykanie naczyń krwionośnych na nosie igłą czy laserem? Co jest bardziej skuteczne?

    Odpowiedziała

    dr med. Jolanta Maciejewska
    specjalista dermatolog-wenerolog
    Wojewódzka Przychodnia Dermatologiczna w Bydgoszczy
    Clinica Dermatoestetica w Bydgoszczy

    Trądzik różowaty to przewlekła choroba o nie w pełni wyjaśnionej etiologii. Wielu autorów uważa, że podłoże zmian stanowią zaburzenia łojotokowe współistniejące ze zmianami naczynioruchowymi.

    Oprócz odpowiedniej pielęgnacji, która jest bardzo ważnym elementem w tym schorzeniu, należy stosować leczenie miejscowe (metronidazol, kwas azelainowy, antybiotyki) okresowo skojarzone z leczeniem ogólnym (antybiotyki, izotretynoina). Ponadto teleangiektazje (poszerzone naczynia), spotykane w trądziku różowatym mogą być usuwane za pomocą elektrokoagulacji lub laseroterapii.

    Proponowałabym Pani zgłosić się do dermatologa, wykonującego takie zabiegi, który wspólnie z Panią dobierze odpowiedni sposób zamykania naczyń.

  • Nadmierne pocenie u osób przyjmujących izotretynoinę
    Od maja przyjmuję Izotek. Pani doktor przepisała mi go bardziej na łojotok niż trądzik, tak powiedziała. Biorę najmniejszą dawkę.
    Więcej

    Pytanie nadesłane do redakcji

    Od maja przyjmuję Izotek. Pani doktor przepisała mi go bardziej na łojotok niż trądzik, tak powiedziała. Biorę najmniejszą dawkę. Przez pierwszy miesiąc lek stosowałam codziennie, następne opakowanie zaś co 2 dni. Ostatnia tabletka będzie w sierpniu. W środku czerwca bardzo zaczęłam się pocić. Najbardziej stało się to uciążliwe pod pachami.
    Wcześniej nie miałam żadnych problemów z nadmiernym poceniem się. Teraz po 5,10 minutach już mam mokrą plamę na koszulce, gdy jest ciepło. Jednak w zimne dni od tamtej pory również się pocę. Wiem, że to jeden ze skutków ubocznych tego leku, jednak chciałabym się dowiedzieć, po jakim czasie on minie, przecież nie będzie on trwał całe życie. Bardzo proszę o w miarę szybką i konkretną odpowiedź.

    Odpowiedziała

    dr med. Jolanta Maciejewska
    specjalista dermatolog-wenerolog
    Wojewódzka Przychodnia Dermatologiczna w Bydgoszczy
    Clinica Dermatoestetica w Bydgoszczy

    Jest wiele przyczyn uogólnionego pocenia się. Należy tutaj wymienić: choroby gorączkowe, zaburzenia metaboliczne (np. cukrzyca) i wewnątrzwydzielnicze (np. nadczynność tarczycy), choroby ogólnoustrojowe (np. gruźlica), zaburzenia psychiczne i neurologiczne.

    Niestety w swojej praktyce lekarskiej nie spotkałam sie z problemem nadmiernego pocenia u osób przyjmujących izotretynoinę. Pisze Pani, że w sierpniu kończy kurację, proszę zaobserwować czy po odstawieniu leku problem ustąpił.

  • Leczenie i postępowanie w przypadku świerzbu
    Otóż dopadł mnie obrzydliwy pasożyt - świerzb. Nie ukrywam, że dopiero po miesiącu zacząłem leczenie. Na początku dermatolog polecił 30% siarkę.
    Więcej

    Pytanie nadesłane do redakcji

    Mam ogromny problem. Otóż dopadł mnie obrzydliwy pasożyt - świerzb. Nie ukrywam, że dopiero po miesiącu zacząłem leczenie. Na początku dermatolog polecił 30% siarkę. Niestety po 4-dniowej kuracji nic nie pomogło, tzn. mniej swędziało. Ponownie poszedłem do lekarza i przepisał mi Crotamition. Po 5-dniowym leczeniu wziąłem prysznic i nic. Nadal mnie swędzi. Czy mam inną chorobę, czy świerzb „naruszył” moją psychikę? Będę bardzo, ale to bardzo wdzięczny za komentarze. Jestem już zmęczony chorobą...

    Odpowiedziała

    dr med. Jolanta Maciejewska
    specjalista dermatolog-wenerolog
    Wojewódzka Przychodnia Dermatologiczna w Bydgoszczy
    Clinica Dermatoestetica w Bydgoszczy

    Świerzb to choroba zakaźna, której cechą charakterystyczną jest świąd nasilający się głównie w godzinach nocnych. Jest on bardzo kłopotliwy dla pacjentów. Z opisu, który Pan przedstawił wynika, że otrzymał Pan skuteczne leczenie (30% m. siarkowa). Można spróbować jeszcze permetryny, którą również stosuje się w tym schorzeniu.

    Istotnym elementem jest dokładne wypranie rzeczy (bielizny, pościeli, codziennej odzieży) po zastosowanym leczeniu. W przypadku braku poprawy po leczeniu, należy szukać innych przyczyn świądu skóry.

  • Czy zmiany łuszczycowe mogą występować na twarzy?
    Więcej

    Pytanie nadesłane do redakcji

    Ponad rok temu zdiagnozowano u mnie łuszczycę, która pojawiła się po silnym stresie (w rodzinie choruje mój tata), zmiany zaczęły się od twarzy i głównie tam występują, zaczęło się od jednej swędzącej czerwonej plamki na skroni, która stopniowo się powiększała, a po niedługim czasie zmiany rozprzestrzeniły się na całą twarz. Zmiany zlokalizowane były na granicy włosów i czoła, na czole, brwiach, skroniach, policzkach, nosie, powiekach, bardzo swędziały, skóra jednak się nie łuszczyła, wyglądało to bardziej jak poparzenie. Na ciele również pojawiły się małe pojedyncze ogniska łuszczycy - ręce, nogi, plecy, brzuch, skóra głowy, z widocznym łuszczeniem. Stosowałam wiele różnych maści i kremów, ziół w tym steroidy. Po kilku miesiącach udało mi się zniwelować objawy na twarzy, zmiany na ciele ustąpiły całkowicie i obecnie pojawiają się czasem tylko na twarzy. I tutaj chciałam zapytać, czy istnieje możliwość, że zmiany na twarzy są jakimś innym współistniejącym schorzeniem? Czy to zdecydowanie łuszczyca? Dziwi mnie ta lokalizacja oraz sam wygląd, brak łuszczenia, silne swędzenie, które na ciele nie występowało. Dodam, że od wielu lat skórę twarzy mam łojotokową, z łuszczącym się naskórkiem, czy mogło to przeistoczyć się w łojotokowe zapalenie skóry? Zdiagnozowana zostałam głównie na podstawie wywiadu i występowania łuszczycy w bliskiej rodzinie. Co mogłabym zrobić, żeby upewnić się co do właściwego rozpoznania?

    Odpowiedziała

    dr med. Jolanta Maciejewska
    specjalista dermatolog-wenerolog
    Wojewódzka Przychodnia Dermatologiczna w Bydgoszczy
    Clinica Dermatoestetica w Bydgoszczy

    Witam, z opisu, który Pani przedstawiła wynika, że zdiagnozowano u Pani łuszczycę. Zmiany łuszczycowe oprócz typowej lokalizacji (łokcie, kolana, szpara międzypośladkowa, pępek, skóra owłosiona głowy) mogą również występować na twarzy.

    Tak jak Pani wspomniała, zmiany na twarzy mogą odpowiadać łojotokowemu zapaleniu skóry. Proponuję jednak, w sytuacji pojawienia się zmian na twarzy, zgłosić się do dermatologa.

  • Sposób na zaskórniki
    Więcej

    Pytanie nadesłane do redakcji

    Chciałam się spytać o sposoby na pozbycie się wągrów, cały nos, szczególnie po bokach mam w czarnych dziurkach, a ostatnio zaczęły się pojawiać także na brodzie. Czy można je wyciskać?

    Odpowiedziała

    dr med. Jolanta Maciejewska
    specjalista dermatolog-wenerolog
    Wojewódzka Przychodnia Dermatologiczna w Bydgoszczy
    Clinica Dermatoestetica w Bydgoszczy

    Zaskórniki otwarte i zamknięte są wykwitami niezapalnymi. Do metod walki z tym rodzajem trądziku zaliczyć należy oczyszczanie w gabinetach kosmetycznych lub stosowane miejscowo: nadtlenek benzoilu, kwas azelainowy lub retinoidy.

    Proponowałabym jednak zgłosić sie do dermatologa, który zaproponuje odpowiedni sposób leczenia.